Неустановим проблем със запалване на Сеат Ибиза!

abraal
новак
новак
Мнения: 2
Регистриран: 11 дек 2018, 15:23
Автомобил: Seat Ibiza

Неустановим проблем със запалване на Сеат Ибиза!

#1

Мнение от abraal » 11 дек 2018, 15:25

Здравейте колеги, нов съм във форума! Проблем с автомобила ми ме накара да се регистрирам и да потърся компетентно мнение от Вас!
Собственик съм на СЕАТ Ибиза, произв. м.12.2002 г., двигател - бензин 1.2 , 64 к.с., 47 kW. Автомобила е закупен нов внос през м.10.2015г., след тази дата е редовно обслужван – масло, свещи, филтри, течности; без АГУ е – каран е само на бензин. За тези повече от 3 години съм нямал каквито и да е оплаквания с двигателя.
Проблема се появи изведнъж преди около месец. Една сутрин при запалване двигателя започна да прекъсва, да тресе – все едно работи с един цилиндър по-малко. Имаше гърмежи от ауспуха. След около 3-4 минутно форсиране на двигателя на място, колата се успокои и осъществих пътуване от ок. 100 км. На високи обороти (над 2000 об.) колата си върви. При спиране на светофари колата претреперваше, оборотомера играе – аха да загасне, но се държеше.
От Пловдив съм. След прибирането ми от пътуването се свързах с майстор (Майстор 1), препоръчан ми от мой познат, чийто сервиз се намира на Брезовско шосе. След като описах състоянието майстора предположи, че се касае за проблем със свещи и/или бобини, както и от некачествен бензин. Извърши се подмяна на свещите и бобините (3 броя), но проблема остана. Извърши се машинно почистване на дюзите, смяна на датчик за налягането на всмукателите (който компютърната диагностика засичаше), сложи се 100 октанов бензин (за да се подобри евентуалния некачествен) – отново без успех. Заключението на майстора - „нещо бърка смесите“.Предполагаше без да е сигурен, че проблема идва от повредена дроселова клапа или разтегната ангренажна верига.
Закарах колата за второ мнение при друг майстор в Кичука, ул. П.Тошев (Майстор 2), които мой познат ми препоръча. След като извърши диагностика, предположи (тъй като на компютър нищо не хващаше), че може би се касае за проблем с дроселова клапа. Тъй като не бях разкрил предположението на Майстор 1 за клапата реших, че две препокриващи се мнения са сигурна индикация за наличието на проблема. Майстор 2 отхвърли възможността за разтегната верига – провери я, дори обясни, че би я чул как дрънчи при форсиране и отпускане на газта ако е била разтегната. Тъй като нова оригинална дроселова клапа бе твърде скъпа, се разбрахме да търся друга съвместима такава.
Свързах се с магазин за авточасти (представители на VW), които след проверка по рама на колата ми препоръчаха нова чешка дроселова клапа, която е съвместима за модела. Фирмата разполага и със свой сервиз, като ми обясниха, че за да важи гаранцията на клапата монтажа следва да се извърши там.
Не отказах и закарах колата в сервиза им на бул. Източен (Майстори 3). Там бе извършен монтаж на клапата. Същата се оказа съвместима с колата, но проблема със запалването остана. Оставих колата при тях и указах да търсят проблема. В рамките на около седмица бяха извършени: смяна на датчик за температура (бил засечен като грешка от компютъра); измерване на компресия – перфектна, проверка центровка – перфектна, проверка на ламбда сонда, катализатор и запушен ауспух – били наред, проверка имобилайзер – наред е, пръскане старт спрей около двигателя (правело се за установяване на пукнатини, откъдето да смуче въздух) – нямало промяна в оборотите. Изцяло се източи бензина и се наля нов – същата работа. Отново се провери работата на Майстор 1 и Майстор 2, разглоби се дюза, огледи, замервания – резултат няма. Майстори 3 се предадоха. Предположиха, че може да е проблем с датчик на колянов вал или пукнати на всмукателни тръби, но не искаха да се занимават повече напосоки и препоръчаха да отида някъде другаде.
Понастоящем положението със Сеат-а е следното: Пали много трудно при студен старт. Колата си пали от раз, но след първоначалния форсаж от запалването, педала на газта не се подчинява, оборотите не се задържат в ниския диапазон, падат и колата гасне. След 5-6 паления и гаснения (през които колата се мъчи да задържи оборотите, тресе се, от ауспуха се чуват гърмежи), постепенно подаването на газта става възможно (като със закъснение, все едно има запушване някъде). Установих, че когато успея да форсирам и задържа за 2-3 минути оборотите ок. 3000, постепенно двигателя се успокоява, педала на газта започва да се подчинява, като поработи дори задържат и ниските обороти – стоят на ок. 750 оборота. И проблема като че изчезва (все едно се обезвъздушава системата). Впоследствие при спиране на двигателя и ново запалване (при топъл старт) много по-лесно колата влиза и задържа оборотите, не тресе и двигателя работи нормално. Когато е загрял автомобилът работи и се движи без проблеми.
До момента не може да се установи откъде идва проблема – дали е механичен или в резултат на грешка в електрониката. За мен най-неприятно е усещането (заедно с немалкото пари, които до момента похарчих), че никой досега не може да даде насока за проблема. Автомобила е хубав, поддържан, не искам да се разделям с него (с този проблем това също би било трудна задача).
Уважаеми колеги, предвид изложеното се обръщам към Вас:
1. За мнения и предположения откъде може да идва проблема (сходни случаи, насоки, логически разсъждения и т.н.);
2. За препоръка към майстор или сервиз в Пловдив, който би могъл да разреши проблема ми.
Готов съм да отговарям на всякакви допълнителни запитвания и въпроси. Зная, че форума се чете и от майстори, които биха могли да споделят своя опит или да се ангажират с ремонта.
Благодаря Ви предварително!

_Technics
новак
новак
Мнения: 2
Регистриран: 23 ное 2019, 23:07
Автомобил: Seat Ibiza 1.4MPI 2001

Re: Неустановим проблем със запалване на Сеат Ибиза!

#2

Мнение от _Technics » 24 ное 2019, 22:31

Колега, разреши ли проблема ?????
Имам подобен проблем със Сеат Ибиза (Motor type: AUD ... 1.4MPI). При мен сутрин, когато запаля и особено ако е по-хладно пали перфектно, но независимо дали изчакам 30-40-50сек независимо дали подавам гас на импулси, или просто реша ли да потегля при подаване на гас от педала и полусъединител дори и по лек баир надолу изгасва. Въртя, пали веднага форсирвам ... криво ляво на 1600-1800rpm (при по студено около нулата и 2000rpm) и полусъединител тръгва. После при превключване на 2-ра придърпва силно все едно не съм натиснал педала за гаста, после на 3-та също 4-та също .... голяма трагедия ! Когато се постопли мотора се оправя. Прави впечатление, че дори на топъл мотор ако паркирам ... мени оборотите с малко. Не работи равномерно но не прекъсва. Сменени са с чисто нови: ламбда сонда, свещи, кабели, бобина. Горивото е 100 октана. Търся майстор във Варна (дори и не във Варна) или съвет какво да сменя да се оправи тази кола.
П.п.: Грешки по диагностика няма. Имаше единствено за ламбдата, но след като е смених тотално никакви. Колата има газово, но на газ работи значително по-добре, но това е може би защото е топъл мотора. Газовото превключва от бензин на газ когато се стопли заради изпарителя.... на ептен студена няма как да знам, защото си пали на бензин и работи така докато загрее. Нямам опит с бензинки, карах само дизели и сега така съжелявам........ но трябва да е оправя. Бебето си возя в нея.

Отговори